Rabu, 12 Disember 2012

Takkan Dia?! - 1



Aku melangkah laju menuju ke restoran kegemaran aku. Bukan apa, saja je nak jalan laju-laju. Boleh senaman sikit. Biasalah. Berat badan makin meningkat. Walaupun aku tak adalah tergolong dalam orang gemuk tapi aku tetap rasa aku gemuk. Entahlah. Aku ni memang pelik dari orang lain. Hehehe. Aku mengeluarkan telefon bimbit dari beg tanganku untuk memesej Aiza, sahabat karibku.

Weh, datang restoran cupcake cepat sikit. Ada cerita panas.
Send to: Aiza.

Memang salah satu tabiat kitorang berdua, jika mahu melepak tak ingat tempat lain dah. Comfirm restoran cupcake tu jugak jadi sasaran. Ketika aku sedang menyimpan telefon bimbit ke dalam beg tanganku, tiba-tiba aku terlanggar dengan seseorang.

"Woi, buta ke?!" Ujar pemuda yang melanggar aku tadi. Omg, dia cakap apa? Dia cakap aku buta?! Bukannya nak minta maaf!

"Eh hello! Siapa buta. Kau ke aku?!" Ujar aku mendongak sedikit untuk memandang ke arah mukanya. Ish, aku pantang betul orang tinggi dari aku ni. Ada ke patut tinggi aku hanya paras bahu mamat tu. Tak aci, tak aci. Eh jap, asal mamat ni handsome sangat? Pemuda dihadapanku ini hanya bert-shirt berwarna putih jenama Polo dan berseluar jean berwarna hitam yang jenamanya aku tak tahu sebab tak nampak. Dahlah pakai speck. Aku memang pantang nampak lelaki pakai speck ni. Smart seh..

"Dah sah-sah lah kau yang buta. Main langgar orang tak pandang kiri kanan. Kau ingat ni jalan bapak kau punya?!" Ujar pemuda itu sambil memandang tepat kearahku. Seketika dia tersenyum sinis. Eleh, nak ejek aku pendeklah tu! Tak guna!

"Eh, bapak-bapak tak main ea. Apa jalan ni sempit sangat sampai aku lalu dekat sini pun kau nak langgar?!" Balasku pedas. Mukanya yang putih itu tiba-tiba bertukar menjadi kemerah-merahan. Haa, nak beta mulut sangat dengan aku kan. Ok, kita tengok siapa menang. Ni Airin Afida lah.

"Kau ni tak padan dengan pendekkan. Mulut macam longkang!" Kata pemuda itu lantang. Kan aku dah kata. Mesti nak ejek aku pendek punya. Tahulah tinggi.

"Mulut aku macam longkang ke, macam barbie ke, tak menyusahkan kau kan? Yang kau busy body sangat ni kenapa? Bukannya nak minta maaf. Takde adab langsung. Huh." Balasku sambil menyilangkan tanganku. Sorry, setakat muka handsome tapi mulut tak ada insurans baik tak payah.

"Kau..." Ujar pemuda itu sambil menghalakan jarinya ke arahku tetapi ayatnya tergantung apabila datang seorang gadis yang boleh tahan seksinya jugak. Tak ada duit sangat ke sampai pakai baju pun tak cukup kain?

"Iz. You pergi mana? Puas tau I cari you. You cakap nak keluar kejap je tadi." Ujar gadis itu dengan manja. Jap. Bukan manja sebenarnya tapi mengada-ngada. Aku pulak yang malu ada kaum sejenis yang perangai macam kucing betina yang miang.

"I tak pergi mana pun. Tiba-tiba tadi terjumpa orang gila. Dahlah gila, buta pulak tu." Balas pemuda itu sambil memandang aku sinis. Mendengar kata-kata pemuda itu, aku mengangkat sebelah keningku. Ek? Kisah pulak aku nak main perli-perli macam tu. Huh.

"Yeke? Mana orang gila tu? You tak apa-apa?" Ujar gadis miang itu sambil membuat muka risau. Macam hantu raya pun ada dah aku tengok. Ish Rin! Berapa banyak dosa dah kau dapat harini. Asyik mengumpat orang je. Astaghfirullah.

"Dia dah pergi dah. Ok lah sayang, jom kita pergi. I panaslah duduk dekat sini lama-lama. Macam ada nenek sihir." Kata pemuda itu sambil memandang sinis untuk ketiga kalinya kepadaku sebelum beredar bersama betina miang tu. What?! Dia cakap aku nenek sihir?! Kau tu lebih teruk dari moyang sihir tahu tak!! Ish, geramnya aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan